פרשת וירא – " וַיֹּאמֶר, הִנֶּנִּי בְנִי " , הִנֵּנִי – התבוננות רב ממדית
הנני- היא מילה מכוננת בספר בראשית , המציגה מהות ייחודית של – שליחות, נאמנות והתמסרות אנושית טוטלית ללא פשרות לציווי אלוקים. נפגוש את המילה בתנ"ך – 157
הנני- היא מילה מכוננת בספר בראשית , המציגה מהות ייחודית של – שליחות, נאמנות והתמסרות אנושית טוטלית ללא פשרות לציווי אלוקים. נפגוש את המילה בתנ"ך – 157
ספר בראשית מציג לנו את הטיפולוגיה של המשפחות לסוגיהן . המשפחה הגרעינית -בדמותם של ההורים –אדם חווה ובניהם- קין והבל. משפחה זאת נוחלת כישלון באירוע הרצח
היונה היא דמות חשובה בפרשתנו, המעוררת סקרנות והתבוננות מעמיקה , כך מתוארת הופעתה בפרשתנו : " וַיְשַׁלַּח אֶת-הַיּוֹנָה, מֵאִתּוֹ- לִרְאוֹת הֲקַלּוּ הַמַּיִם, מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה. וְלֹא-מָצְאָה הַיּוֹנָה מָנוֹחַ
אנו נפעמים נוכח מעשה בראשית של הקב"ה, שמאפיין את היציאה מעולם של תוהו ובוהו, לעולם של יצירה וסדר. הנה היום השישי בו אנו חווים את פאר
לפי המסורת, שלמה המלך החכם באדם, כתב שלושה ספרים בפרקי חייו השונים. בגיל צעיר הוא כתב את שיר השירים, בגיל הביניים והמבוגר את משלי ובגיל הזקנה את קהלת. דומה שקיימת
פרשת " וזאת הברכה", אותה נקרא בשמחת תורה , החותמת את ספר דברים וחמשה חומשי התורה ,פותחת בפרולוג : " וְזֹאת הַבְּרָכָה, אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל: