"חַיָּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִילּוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרָיִם"
בליל הסדר, נסב סביב השולחן, נספר את סיפור ההגדה ונאמר הלל בשירה ובהודיה. מה נשתנה הלילה הזה באמירת הלל מכל הלילות? בשנת 701 לפני הספירה,
בליל הסדר, נסב סביב השולחן, נספר את סיפור ההגדה ונאמר הלל בשירה ובהודיה. מה נשתנה הלילה הזה באמירת הלל מכל הלילות? בשנת 701 לפני הספירה,
שליטה עצמית או ויסות עצמי, הם יכולתו של האדם לבקר ולהתאים את מחשבתו, רגשותיו והתנהגותו על פי הנורמות החברתיות, לצורך השגת מטרה כלשהי או הסתגלות למצב
אנו עדים בימים אלו למתח דינמי בין שני כוחות במקומותינו- הרצון וההתנהלות לחדש ולהתחדש בזירה המשפטית, בדמות הרפורמה המדוברת ( בהא' הידיעה) בעצימות גבוהה, אל מול הרצון לקיים רפורמה( ללא
בימים סוערים רווי – שסעים, פילוגים, השמצות, רפש של מלל, מימין ומשמאל. בימים שמרחב ההקשבה, השיג והשיח במקומותינו נמצא בשפל , שלא ידענו כמותו, הנה הקריאה
אנו עדים בפרשתנו לייחודיות מעשה הקמת הכיור במשכן: "וַיַּעַשׂ, אֵת הַכִּיּוֹר נְחֹשֶׁת, וְאֵת, כַּנּוֹ נְחֹשֶׁת בְּמַרְאֹת, הַצֹּבְאֹת, אֲשֶׁר צָבְאוּ, פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד" (שמות, לח', ח'). מה מיוחד
ארון הספרים היהודי, הוא תבנית זהותו של עם ישראל במרחבי הזמן והמקום לאורך כל הדורות. בתלמוד נאמר: "נשא ארון את נושאיו"( סוטה, לה', ע"א), דהיינו, שהתורה מוסיפה